۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

شرایط ثبت دامنه مشابه با نام شرکت یا مؤسسه خاص

در صورتی که دامنه‌ای که در حال ثبت آن هستید مشابه یا مربوط به مؤسسه یا شرکت خاصی بوده و یا به دلیل نقص حقوق ثبتی آنها مغایرت با قوانین جمهوری اسلامی داشته باشد، پس از ثبت دامنه توسط شما، وضعیت دامنه (Status) به حالت In Progress در آمده و ایمیلی با مضمون زیر برای شما ارسال می‌شود:
ثبت این دامنه ممکن است مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و ناقض حقوق ثبتی دیگران باشد. لازم است در این رابطه به مواد ۶۶ و ۷۶ قانون تجارت الکترونیک که در شماره ۱۷۱۶۷ روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، مورخ۱۳۸۲/۱۱/۱۱، به چاپ رسیده است توجه داشته و نیز از مقررات حل اختلاف ثبت دامنه مندرج در وبگاه www.nic.ir آگاه باشید.
- در صورتیکه مصّر هستید دامنه مربوطه را ثبت کنید، با توجه به قوانین مربوطه مورد اشاره، کافی است در پاسخ به ایمیل مربوطه بنویسید:
از مقررات اطلاع کامل دارید و هرگونه مسئولیت حقوقی در قبال ثبت و استفاده از این دامنه را قبول می‌کنم.
توجه داشتید باشید با این وجود این دامنه ممکن است در آینده مشمول قوانین مذکور گردد.
- در صورتیکه برای دامنه‌ای که مشابهت با نام خاص یا شرکتی داشت شرایط فوق پیش نیاید و یا دامنه مربوطه پیش از تأسیس، یا ثبت رسمی‌ شرکت مذکور توسط شما ثبت شده باشد، آن شرکت یا مؤسسه نمی‌تواند مدعی دامنه مربوطه شده مگر آن که ثابت شود دامنه مذکور در جهت سوء استفاده یا ضرر مالی به شرکت مذکور ثبت گردیده است.
- در صورتیکه دامنه‌ای که می‌خواهید ثبت کنید شباهت با نام شرکت یا مؤسسه‌ای را داشت و یا از ظاهرا آن بر می‌آمد که ممکن است این دامنه مورد دعوای شرکتی قرار گیرد، در صورتیکه نام دامنه ایرانی بوده و شرکت مربوطه نیز در ایران باشد، ممکن است از سوی مرکز رسمی ثبت دامنه ایمیلی با مضمون وضعیت فوق برای شما ارسال گردد. در این صورت لازم است از صورت صاحب دامنه (کسی که اسمش در قسمت legal holder) نوشته شده است، کپی شناسنامه به همراه مطلب امضاء شده زیر به شماره فاکس ۰۲۱۲۲۲۹۵۷۰۰ ارسال گردد تا وضعیت دامنه در حالت confirm (تأیید شده) قرار گیرد:
بسمه تعالی
موضوع: ثبت دامنه .ir
به: پژوهشگاه دانشهای بنیادی
با سلام،
بدینوسیله آقا/خانم/شرکت ……………………………………….. متعهد می گردد که در صورت بروز هرگونه شکایت و دعاوی حقوقی در مورد نام دامنه …………………………..مسئولیت قانونی آنرا بعهده خواهد گرفت.
نام و امضا مدیر عامل
مهر
تاریخ

منبع:domaininfo.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر